salam

Saturday, October 15, 2011

Keinsafan

Bismilahirahmanirahim,lafaz ini penuh erti bagiku, dengan nama ALLAH yang MAHA PEMURAH lagi MAHA PENYAYANG. Minggu ini telah banyak yang dipelajari, terutama berkaitan dengan erti kehidupan. Terasa diri ini terlampau ego dengan semua benda. Riak dan sombong dengan manusia apatah lagi dengan pencipta.Hmm,aku kelu tanpa seribu bahasa bila hati kecil ini selalu mengata orang lain. Timbul satu kesedaran, najihan, ALLAH yang cipta hamba-hamba  yang lain,jadi setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan. Aku insaf  ya ALLAH, terus ku berdoa pada semua insan - insan ini, kerna aku juga jahil malah lebih jahil dari mereka disisi Tuhanku. Maafkan aku, mungkin post-post sebelum ini,aku taksub dan riak dengan apa yang aku ada. Aku betul-betul terkesima bila melihat diri ini taksub dengan kelebihan diri, walhal ALLAH yang bagi semua ini, bukan semata-mata usaha aku. Maafkan aku YA RABBI.mujur Engkau berikan secelit rasa keinsafan dalam diri ini. Terima kasih kepada teman blogku,yang telah membuka pintu hatiku untuk mengubah blogku ini menjurus kepada ilmiah dan mendekatkan kita semua kepada ALLAH.
Tiada jalan yang mudah dalam hidup ini untuk mencapai keredhaanNYA. 
ALLAH jualah tempat kita mengadu dan meminta walau sejauh mana kita berpaling darinya. Paling penting sentiasa memunajatkan diri serta memuhasabahkan diri. Syukuri nikmat yang diberi agar menjadi hamba yang sentiasa bersyukur dan rendah diri .insya - ALLAH.
"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"[ar- Rahman, ayat 13]



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...