salam

Wednesday, December 5, 2012

Degil

Assalamuailakum, lama sudah tidak menaip disini. Lamanya meninggalkan dunia blog ni. erm, tak tahu nak menaip ape, ada masalah negara pun segan nak cite kat sini. Hrm, bila someone suruh kite buat itu, ini....saya bukanlah insan yang suka dipaksa-paksa. Memang sejak kecil kedegilan saya adalah payah untuk membuat sesuatu jika saya rasa saya betul melainkan bila mak tinggikan suara, buat suara sedih2... barulah tunduk dan sedar diri yang i'm still young. Time dapat offer p oversea, time nak p cuti kat new zealand. Semua misi itu tergendala, gara-gara mak buat muka sedih, cakap xpayah p lah.. Hok lain semua saya bertegas.. Hrmm, ni mai lak seseorang nak mintak saya buat itu dan ini, ayoyoyo.. nak jadikan cite, bila umur dah lanjut soal jodoh mesti mai hinggap dekat kepala, Macam akak ni sorang cakap, jihan kira untung diberi pilihan. Untung ker??? ..hrmm...dari sekolah lagi, kalau boleh xmau ada pilihan.. ikut je, sebab malas nak semak kepala pikir.. Ya ALLAH, engkau mengetahui yang terbaik untuk hambamu.. Entah macam mana entri ni nak cite pasal jodoh. Sejujurnya, saya bukan insan yang bersedia seratus peratus. Keutamaan saya ibu-bapa saya, Mereka adalah kebahagiaan utama saya. Itu sahaja, Calon itu ramai, tapi biarlah ALLAH sahaja petik untuk membimbing saya dan moga insan yang dipetik itu mampu merealisasikan  impian saya bahawa kebahagian itu bukan sahaja di dunia tapi juga diakhirat sane. Ameen....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...