salam

Sunday, January 9, 2011

PKN 2010 :8JANUARI 2011:

SALAM SEMUA........

lama dah saya tidak menulis.alhamdulilah,sem baru dah bermula dan semester ini banyak sangat program ke luar.dan salah satu darinya adalah PKN 2010...iaitu perhimpunan karisma nasioanal 2010...alhamdulilah,best sangat program ini...hehehe....tu gmbr saya dan senior medik....huhuhu...syukur ke hadrat ilahi.tak sangka jumpa kak mas di pkn.pkn ni berlangsung di KLIUC,tak smpai 10 minit dariukm.ye ke,dalam 15 minit jugak.saya ada join usrah,saya ditugaskan dalam bahagiah tugas2 khas.erm,cam x banyak keje,sebabketua yang banyak buat...huhu..tapai semasa hari kejadian,saya banyak jugak tolong post2 lain,cam bahagian pendaftaran perwakilan dan pemerhati.lepas tu tolong sahabat jadi penjaga masa untuk perbahasan.hehehe..malu lak,sebab loceng tu buat tarik perhatian lak.dahlah sampai petang program.smapai tersengguk-sengguk mendengar diaorg berbahaskan dasar.ini pengalaman yang nak dikongsi:
1)berjumpa dengan ahli2 usrah yang lain.
2)ert silaturahim dan mengenal naqibah2 lain..ini banyak bagi pengalaman sebab most of the naqibah adalah jurusan sains.bukan ustaz/ustazah je...mantap ah diorang,ada sorang kak tu keje di tnb.
3)tahu apa itu pkn..hehehe..sebelum ni ,tahu dri ketua je.bila join tu,tgok wow...gah nya majlis ni.yelah selruh malaysia berkumpul.alhamdulilah,pengalamn bermkna untk dri saya.
4)jadi penjaga masa.ayok...malu jugak,sebab tak pernah duk depan,lepas tu dahalh timing masa.mujur time org bhs x tido..hehe..bial sesi pergulungan..hehhe..dah tersengguk-sengguk.mujur time ni xpyh timing..hehhee...nak gelak sebab pencatit/setiusahapun tertido..hehehe...tergelak-gelak kami selepas tu...
5)jumpa kak mashita..hehehe..tak sangka hari kejadian jugak hari lahir kak mas..tu gamabar atas tu dgn kak mas..comel kan akakni..mcm saya=)....geli den dengor...hehehe.....kak mas ni dh 4th year medik,saya snagat respect dia,seorang yang berdisiplin,nmpak je lembut,tapi bila berbicara penuh hikmah dan tersirat.
6)bila join ini jugak mengeratkan hubugnan antara saya dan ahli usrah saya....AYA...SHIDAH....ini rakan usrah yang smaa buat kerja dengan saya.alhamdulilah.semoga ikatan silaturahim bukan hnya dengan usrah sahaja..

last sekali,saya rasa tenang bila bersama dengan orang yang smaa fikarah,semasa ucapan dasar dan perbahansan dan pergulungan ,banyak ilmu yang saya dapat.pertubuhan ini lebih menekankan dakwah dan tarbiayh,disamping itdak melupakan politik.ini yang kita nak,yang penting ilmu itu mantap..
tq allah atas keizinan allah,saya dpaat menyertai progra sebegini...hehee...
alhamdulilah..ok,jom study lak=)



























No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...