salam

Saturday, April 21, 2012

sahabat @ teman @ kawan @ lawan....


As salam semua, alhamdulilah dengan limpah rahmatnya,masih diberi ruang untuk terus bernafas. erm tak tahu nape nak buat tajuk ni. honestly, terasa diri ni banyak sangat duk mengata orang minggu lepas. time lepas ambil wudhuk, sebelum solat terasa Ya Allah, napa aku leh cakap macam tu,napa buka aib orang..ALLAH dah rasa tak tenang, lantas dalam solat ,sujudku yang terakhir aku doa-doakan insan itu. usai wirid , aku doakan insan-insan itu... ermmm.....sebenarnya aku tak suka rapat sangat berkwaan dengan orang..bukan sombong ..ermmm..sebab



  1. Dah serik sebab orang hanya cari time susah...erm..memang akan ada kata hidup ni jangan harap pembalasan. yuppp..betul,setuju,ingat pesanan Prof Muhaya kita mesti cari redha ALLAH bukan penghargaan manusia.yup aku pegang words tu dan sebab itu, aku be natural untuk semua orang agar setiap apa yang aku lakukan ikhlas. Ya ALLAH,terasa masih jahil...tapi Allah selalu baik terhadapi diri yang degil ni..selalu kalau malas, akan ada suara kecil dalam diri ini yang nasihatkan diri ini, najihan..jangan malas...p solat,pastu stdy,najihan...jangan main2..dah  xlama nak exam..huhu...trima kasih ya ALLAH selalu guide aku..yuppp....ALLAH adalah sahabat terbaik aku.
  2. Bila dah berkawan,tak kan lari dari bergosip,honestly...saya tak suka burukkan orang...biarlah mereka dengan cara mereka...huhu...menambah dosa-dosa ..kurang dah pahala kita..huhuuhu...kiter tak suka.mula lah gelabah,terasa erm,baik sangat ke saya ni...huhuhuhuhu.....astaghfirullah hal'azim.
  3. Bila jadi neutral ni, kawan2 pun selesa dengan jihan. ingat lagi tIme matrik, niat nak baik dengan semua orang... tapi mintak dengan ALLAH doa tu macam tak habis....sebb macam artis lak...semua orang suka p bilik, tnye soalan2 .... jihan lak suka stdy kat masjid.. kesian roomate kena jwb pertanyaan kawan2...
  4. Ok, sebenarnya, dapat rasa dalam family sendiri pun...abang2 dan kakak2 pun xde kwn2 yang terlalu rapat.....sejujurnya dalam family kami, sahbat kami adalah mak, ayah dan adik beradik sendiri. yup, jihan sendiri lagi selesa bercerita dengan mereka berkaitan semua perkara. yup...memang itulah yang berlaku..alhamdulilah..
  5. Hari tu,ada orang tegur, perangai jihan macam abang jang (abang no. 3). independent dan x suka bergantung dengna orang lain.. entahlah,..tergaman gak mula-mula...tapi bila pikir balik. x rasa keseorangan sebab saya ada family yang sangat caring dan seriusly lebih selesa cite dekat mereka dari kwn2 belajar...huhu
tak tahulah nape nak cite tentag kawan...sbb dah banyk makan hati,atau hati jihan ni memang keras...huhu.... ya ALLAH , jihan cuba jadi kawan yang baik untuk smua orang, tak hasad dengki, kalau ada terus doakan mereka ye kawan2 jadikan mereka orang soleh.sebab syaitan ni suka kacau kite..huhu...rasanya lebih selesa begini...semoga ALLAH rahmati kalian semua dan berkawanlah kerana  ALLAH bukan mencari kesempatan dan kesenangan diri semata-mata..... =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...