salam

Thursday, February 2, 2012

......

Assalamuailakum.
No title in my mind.tibe-tibe tangan  terasa ringan untuk menaip tika seluruh  penghuni rumah nyenyak tidur.hrmm,tibe-tibe hati rasa sayu,banyak perkara yang ingin dikejar dan diimpikan,dan banyak jugak tindakan dahulu diimbaukan,hrmm..luahan ini bukan menagih simpati mahupun pujian,tetapi hati ini meronta-ronta ingin meluahkan apa yang terbuku dihati. Bila dilahirkan untuk menjadi anak bongsu,banyak kelebihan dan kekurangan,bukan untuk mengkritik ciptaan Sang Pencipta tetapi membuatkan diri ini berfikir dengan lebih matang untuk mara kehadapan.
 
hrmm,banyak perkara yang terasa,tetapi diri ini sentiasa ingat . " Najihan,control yourself, you must respect others who are older than you. Kan dah janji nak belajar erti sabar,jadi tahan dengan teguran dan kritikan serta ikhlas kerana ALLAH".  teringat akan seorang kenalan. diri ini selalu bertanya padanya, "kenapa awak susah meluahkan,tak rasa terbeban ke?kenapa awak susah ungkapkan sesuatu??.hrm,mungkin sifat sabarnya tinggi berbanding diri ini yang banyak kelemahana diri.
Allahuakbar, sabarlah duhai hati,ujian ALLAH itu indah bagi mereka yang benar-benar menyayangi dan memahami erti sebenar tirai kehidupan ini. yang baik jadikan teladan dan yang buruk dijadikan sempadan.buang yang keruh ambil yang jernih. terasa tenang sedikit bila menaip. semoga ALLAH terus merahmati diri yang penuh dengan kekhilafan ini.wassalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...