salam

Wednesday, February 29, 2012

She's my motivator

Salam ukhuwah semua.post kali ni agak sedih bunyinya.ermmm,pagit tadi sedang sibuk duk menyalin dan memahami nota makanan dan gaya hidup,terasa tangan ni gatal untuk menghantar mesej kepada ustazah yang mengajar di kolej matrikulasi pahang dulu (kmph), Ustazah Rosma. Ustazah pernah hantar mesej semester lepas,terharu tibe-tibe ustazah mesej dulu bagitau  sekarang ustazah sambung master di USIM.alhamdulilah,aku yakin,ustazah mampu. ok, tadi mesej dengan niat nak tahu nombor seorang pensyarah yang aku begitu rapat time matrik dulu.sampai kawan-kawn pun perasan keakraban kami. Perbualan dengan ustazah tadi:

Saya     : Salam ustazah,apa khabar?
Ustazah: Alhamdulilah,najihan ape khbr ?dah tahun3  ye? mesti ada berita terkini ya.
Saya      : Alhamdulilah sihat.ye,ni semester akhir.ustazah pula macam mana pembelajaran disana?
Ustazah : Alhamdulilah.saya baru sem 2, moga Allah anugerahkan kecemerlangan untk najihan dan kawan2.doakan saya jugak.
Saya      : Amin.terima kasih ustazah.ustazah skrg di USIM ke?
Ustazah : Tak. saya di kmph,jumaat ke Usim.sabtu balik kuantan.
Saya      :  Oh, ermm,ustazah kenal tak cg khairul bahriyah?
Ustazah :  Kenal. kawan baik ,kawan surau..dia sakit,hampir 3 bulan x dtg kerja.
Saya      :  iye.erm,ustazah boleh tak bagi nu cg.saya dah lost contact dengan cg..tk ustazah.

Kemudianlps dpt nu, saya terus mesej cg.. erm,cg tak relpy mesej.kemudian saya call,cg tak angkat.kemudian saya tunggu,dalam hati berkata mungkin cg sibuk memasak. jam menunjukkan pukul 1ptg.saya tidur sekejap sebab pukul4 nanti ada kelas.dalam pukul 1.30 ptg,saya bangun dan cuba call lagi sekali.alhamdulilah dijawab,tapi bukan cg yang angkat.dengan suara macam ayah cg. kebetulan time tu ada orang mesin rumput tak dengar sangat suara itu.. sekejap je perbualan tu...

Saya      : Salam,cg khairul bahriyah ada?
Ayah cg : Wasalm,maaf ,dia sakit sekarang.
Saya      :  Saya najihan,bekas pelajar dia.........

Kemudian panggilan tu terhenti sebab bunyi bising orang mesin rumput tu ..huhu.lepas tu ayah cg letak telefon...hrmmm..hati sebak..

Hrmm,saya memang sayangkan cg ni.tak pernah saya rasa persahabatan dan kasih sayang seprti cg.hrmm,dulu time matrik,bila tak paham sesuatu,saya akan terus rujuk cg.time saya lemah semangat,saya akan jumpa cg,bila tibe waktu solat,kita sama-sama pergi ke surau,saya memang rindu saat itu dengan cg. cg lah membuka mata saya tentang kepentingan agama dan keberkatan ilmu itu terletaknya hubungan kita dengan ALLAH.

Ketika saya sedang dalam proses tukar kos,cg siap call saya,hiburkan saya dan tibe-tibe cg cite tentang diri cg,cg pernah sakit,pernah ada student suka cg siap nak kawen.time tu tergaman jugak....dan macam2 lagi.sya tahu sekarang cg mengalami kesakitan dunia..ermmmm..saya rindu nak dengar suara cg..dah hampir 5tahun saya tak bersemuka dengan cg.cg selalu  ajak saya p umah cg , saya hanya mampu bgi janji sebab belum ada lesen dan kereta.ermmm,hampir 2 tahun tak contact cg,saya tsk pernah lupa cg....ermmm....saya tiada gambar memori kite.tapi setiap detik bersma cg sentiasa lekat dihati dan ingatan saya... pesanan ,nasihat,gelak tawa cg...ermmm...Ya ALLAH,bagilah aku kesempatan untk berjumpa beliau.semoga beliau cepat sembuh.aku benar-benar rindu akan beliau.hanya dalam doaku aku memohon padaMU.semoga cg cepat sembuh...amin...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...