salam

Thursday, February 16, 2012

I Will Miss Them

Assalamuailakum,alhamdulilah,bersyukur ke hadrat Ilahi,dengan limpah kurniaNYA,keputusan saya meningkat dan melepasi target yang dihajati.Insha ALLAH,saya akan cuba lebih baik pada semester terakhir diukm untuk  mencapai target saya yang kedua.Sujud syukur saya panjatkan pada Allah yang banyak memberi rezeki dan kejayaan kepada diri ini. Allahuakbar...ok,ini intro berkaitan kejayaan yang tak seberapa.alhamdulilah.


Cerita yang ingin saya coretkan berkaitan dengna tajuk adalah,saya begitu gembira menjaga anak-anak saudara saya yang comel-comel belaka. ermm....minggu hadapan saya akan kembali berjuang sebagai pelajar semula. Azrul,Adzimin,Azzahra dan Azeeza, keempat-empat ini merupakan anak kak saya yang pertama. semoga mereka berempat menjadi anak yang soleh dan solehah..mula-mula bangun pagi jaga azeeza atau panggilan manja jija.hari-hari tolong mak,mandikan dia,bagi nestum,makan bubur dan bawa dia jalan-jalan,...jija baru nak masuk setahun,mata dia sangat bulat dan comel sangat.lincah walaupun tubuh agak kecil..kemudian lepas waktu pukul 2,azzahra,azrul dan adzimin akan pulang dari sekolah. siapkan baju mereka dan suruh mereka mandi.then ajar mengaji.... lps tu masak telur untuk diaorang.bilelah nak belajar makan lauk ni.huhu.dah puas pujuk..sabar jelah.hari-hari kepuk telur,azrul tak nak bawang,adzimin lak suka bawang. masing- masing
 nak chu yann yang buat.huhu....lepas tu,mereka sekarang ada geng,jadi biasenya kalau xmau buat keje sekolah lagi,saya lepaskan mereka main.make sure maghrib dah terpacak depan rumah.bukan apa,memahami perasaan mereka,sebab saya dulu pun hantu main,balik sekolah,terus p jumpa geng main- main.sampai tak ingat umah,balik2 dah ada rotan menunggu.hehehe...biarlah mereka aktif dan riang masa kecil,takut jugak nanti stress je bila disuruh belajar dengan paksaan.huhu.


Azzahra atau nama manjanya ara tak ikut bermain,jadi siang akan ajar dia buat keje sekolah.biasenya petang akan diisi dengan jaga jija dan bagi dia makan bubur,mandikan dia...tak lupa bagi kucing makan.hehehe...bila malam menjelma,siapkan baju-baju untuk mereka dan suruh mereka mandi,masakkan telur dan masing-maisng buat keje sekolah..serius saya guna pendekatan lembut dan manja kepada mereka ,tetapi tegas bila perlu.kita kan pernah alami zaman kanak-kanak,jadi bila dah berusia ni kan,kita patut letak diri kita macam kanak- kanak dulu bila menjaga mereka..sebagai sharing,ajarlah mereka sunnah nabi,saya selalu nasihat mereka duduk bila makan dan minum,baca doa bila nak belajar, dan ajak mereka tengok cite-cite islamik..semoga kalian berjaya didunia dan akhirat.


Cuma satu saya nak cite,suatu hari,azrul anak kak han yang sulung ni cakap " Chu Yann tak payah lah kawen,nanti dah x best.Adzimin pun mencelah jugak,xpayah kawenlah.. Saya pun cakap,xkan nak chu yann jadi andartu..mereka balas ,bagus jugak..haaa...xpayah kawen lgi bgus...ara pun mcm tu,buat muka setuju...huhu...kamu semua ni...chu yann tetap samelah...akan layan sama je sebelum dna selepas kawen..hehehe.tak sangka merea leh ckp mcm tu.


Hari-hari terakhir,muka mereka berubah je bila saya cakap,chu yann dah nak blik minggu depan.huhu...sebenarnya hati ni pun akan rindu saat-saat dengan kalian....mungkin kerna cuti sebulan ini, saya betul-betul manfaatkan bersama mereka.Allah,semoga Engkau permudahkan segalanya.terima kasih atas perasaan kasih dan sayang yang Engkau berikan antara kami.Engkau tautkan perasaan cinta dan sayang yang begitu ikhlas dalam jiwa aku dan anak-anak saudaraku..benar ya ALLAH,keikhlasan yang ku cari,memberikan aku satu kepuasan yang belum pernah ku temui..terima kasih Allah.Alhamdulilah =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...